REKLAMACJE
- Jakiekolwiek zgłoszenia reklamacyjne dotyczące Usług mogą być przesyłane przez Usługobiorcę:
- na adres e-mail biuro@garazeinterstal.pl;
- listem poleconym na adres siedziby Usługodawcy, to jest: „FPHU INTERSTAL” (adres: 34-623 Szczyrzyc 39).
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- imię i nazwisko lub firmę zgłaszającego;
- adres zamieszkania;
- datę i miejsce montażu;
- szczegółowy opis i uzasadnienie reklamacji.
- Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej Reklamacje są rozpatrywane w terminie 30 dni od dnia złożenia reklamacji.
- Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Usługobiorcy będącego konsumentem z tytułu niewykonania lub niewłaściwego wykonania Usług wynosi 12 miesięcy i regulowana jest przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, a w szczególności ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny oraz ustawę z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Usługobiorca będący konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą, Usługobiorca musi poinformować Usługobiorcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia na piśmie lub w formie elektronicznej na adres e-mail biuro@garazeinterstal.pl.
- Dla zachowania terminu na odstąpienie od umowy zawartej na odległość pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą wystarczające jest jego wysłanie przed upływem terminu na odstąpienie.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą, Usługobiorca może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą nie przysługuje Usługobiorcy w przypadkach enumeratywnie wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, a w szczególności w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Usługobiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w których przedmiotem świadczenia są rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Jeżeli Usługobiorca wykonuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia przez Usługobiorcę od umowy o świadczenie usług zawartej na odległość pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą, umowę uważa się za niezawartą, a Usługobiorca będący konsumentem jest zwolniony z wszelkich zobowiązań z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Z wyjątkiem tych kosztów Strony są zobowiązane zwrócić sobie nawzajem to, co świadczyły do czasu odstąpienia od umowy.
- Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a Usługę zrealizowano na rzecz Usługobiorcy będącego konsumentem w miejscu, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Usługodawca jest zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą.
- Usługobiorca będący konsumentem ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy powstałej w wyniku realizacji Usługi będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Usługobiorcy o odstąpieniu od umowy, zwrócić Usługobiorcy wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Usługobiorca będący konsumentem, chyba że Usługobiorca zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.